Marketing jako pomocník v konkurenčním prostředí

V současné době už nemůže existovat žádná úspěšná společnost bez reklamy. Můžete vařit to nejlepší jídlo, ale když k vám nepřijdou zákazníci, protože o vás nevědí, nic nevyděláte. Reklama je velmi důležitá, ale je to jen malá součást marketingu. S tím, jak se rozvinul svět internetu se vytvořilo zcela nové odvětví marketingu a reklamy. Všichni ji velmi dobře známe.

PPC reklama

Zatímco tento název nám nemusí tolik říci, jedná se o věc, se kterou se setkal každý. PPC reklama je reklama, kdy se platí za proklik (Pay Per Click). Samotné zobrazení reklamy na stránkách poskytovatelů je tedy zdarma, platí se ale za každé kliknutí, které přesměruje uživatele na jeho stránky. PPC reklama může mít několik různých forem a patří k nejoblíbenějším formám reklamy vůbec. Existují dokonce speciální weby, na kterých si můžete najít toho, na jehož stránky svou reklamu umístíte. 

Správa PPC reklamy nemusí být jednoduchá, proto můžete využít služeb profesionálů a agentur. Pořád se sice mluví o automatizaci, jak je nastavení reklam jednoduché a na pár kliknutí, ale v praxi je správa PPC reklam velice sofistikovaná. Proč? Protože nechcete, aby reklama „byla spuštěná“, ale aby byla hlavně účinná, tedy efektivní. Má tedy přinášet co nejvíce objednávek nebo získaných zákazníků a to za co nejnižší náklady. A to je právě to umění.

Plošná (bannerová) reklama

I toto je velmi rozšířená forma internetové reklamy. V tomto případě jste nalákání zejména dobře vypadajícím bannerem v různých formách.

Textová reklama

Do této skupiny patří odkazy, které mohou být placené i neplacená. Často se nachází ve formě backlinks. Ne všichni jsou přesvědčeni o čistotě této praktiky. V její prospěch ale hovoří to, že se jedná o funkční praktiku, která je legální.

Intextová reklama

V textu, který uživatel čte, jsou vyznačená některá slova nebo slovní spojení (obvykle jsou zelená a dvojitě podtržená). Pokud uživatel najede kurzorem myši na toto označené slovo a chvíli na něm zůstane, zobrazí se mu reklama (vyskočí na něj něco jako banner či textová reklama apod.). 

Platba za zobrazení

V tomto případě se platí za počet zobrazení. Cena se liší v závislosti na tom, kde je reklama umístěná.