Je několik druhů online reklamy, ale synonymum pro výkonnostní reklamu se nejčastěji považují Pay Per Click (PPC) reklamy. A nelze se tomu divit, je možné je hezky zacílit, přesně mířit, jsou navíc flexibilní, rychlé a pořád ještě levné v porovnání s televizními reklamami nebo jinými. Jelikož ale cena výkonnostní reklamy roste, nabízí se otázka, do jakých konkrétních platforem se vyplatí nyní investovat. Informace je určená nejen pro pokročilé podnikatele, ale také začátečníky, kteří chtějí co nejvíce vytěžit z investovaných peněz.
Google i Seznam stále na špičce
I když výkonnostní reklamy zdražují, přesto se do nich vyplatí investovat. Mohou totiž přinést kýžené výsledky. Z posledních statistik vyplývá, že zdražuje nejen Google, ale také Seznam, ovlivňováni jsou mnoha okolními faktory.
V případě, že se rozhodnete zaplatit si reklamu právě na těchto internetových portálech, stojí za zvážení především částka, kterou jste ochotní investovat za jeden proklik. Pokud si stanovíte nějaký budget, který však bude odpovídat aktuální situaci, snáze si také určíte váš kýžený cíl.
Jestli je nyní výhodnější Seznam nebo Google, to nelze snadno říct. Seznam se rozhodl zdražit po více jak třech letech, Google však také zdražil markantně a pro služby jako takové se reklama nemusí nutně vyplatit.
TIP na PPC agenturu: www.adsvantage.cz
Úkolem je posilovat brand
Vezmeme-li v potaz, že hlavním úkolem v současné době je posilovat brand, jsou výkonnostní kampaně alfou a omegou. Značky, které doposud neměly žádné marketingové strategie, nyní nezahálí a látají díry, které by jim v budoucnu mohly zlomit vaz.
Stále více se ukazuje, že dlouhodobé budování brandu přináší kýžené ovoce. Zejména zaměření se na marketingovou komunikaci mluví ve prospěch i menších obchodníků.
Stanovte si rozpočet
Je tedy skutečně nezbytné investovat do výkonnostní reklamy, i když samozřejmě v současné době ceny za proklik rostou. Proto, jak ostatně bylo zmíněno, si stanovte ideální rozpočet. Pamatujte také na to, že cena za proklik se může vlivem mnoha okolností měnit. Odráží se kupříkladu od odvětví, konkurence, ale také aktuálních trendů, relevance stránky, na kterou reklama vede, a dalšího.