Byznys stagnuje? Bez silných webovek se do černých čísel nevrátíte

digitální agentura

Mnoho prodělávajících podnikatelů a malých firem mají společnou nemesis – digitální prostředí. A nejčastější příčinou toho, proč se zakázky netočí a objednávky nehrnou, je nehostinost internetového prostředí, respektive vyhledávačů. Zcela upřímně si ale přiznejme, že v roce 2022 už v duchu marketingu minulých dekád prostě podnikat nejde. I Ogilvyho knížku O reklamě už jeho mladší společník Miles Young updatoval o nutný dovětek “v digitálním prostředí” (a samozřejmě též o příslušné pasáže), takže přestože zajeté principy obchodu stále platí, aktualizaci se jednoduše nevyhnou.

Mocný nástroj sebeprezentace

Odpovědí na váš offline hendikep může být prosté zvolání: “Chce to webovky!” A máte pravdu. Realizace je ale podstatně složitější, i když se vám řada amatérských webotvůrců a krotitelů jedniček a nul bude snažit namluvit opak. Tvorba webu se rovná něčemu mezi vědou a funkčním uměním, a pokud chcete působit profesionálně a mít stránky bezpečné a chráněné například proti hackerům, nelze spoléhat na předdefinované šablony nástrojů typu WordPress a Wix. Přehledný web, který je nejen nedobytnou pevností, ale také mocným nástrojem pro vykreslení vaší identity v tom nejlepším světle, se bez odborníka na slovo vzatého neobejde. Kategorie e-shopů stojí ještě o level výše a jakákoliv snaha o polovičaté řešení vede jen k hlubokým ztrátám.

Na koho se obrátit?

Kde takového odborníka na web na míru hledat, a hlavně jak najít toho doopravdy zkušeného, který dodá co slíbí? Můžete se obrátit na tzv. freelancery, a existuje jich i na českém písečku mnoho dobrých, kteří vykouzlí web jako lusk. Ten pak bude dělat radost jak vám, tak klientům. Pokud však své podnikání myslíte vážně a nechybí vám ambice posouvat ho dál, doporučujeme obrátit se na marketingovou agenturu.

Klady agentur

Digitální marketingová agentura, nebo často také zjednodušeně jen digitální agentura, je chytřejším řešením z jednoho prostého důvodu – zatímco freelancer je často specializován jen na jednu, maximálně na dvě oblasti digitálu (dejme tomu programování a webdesign), v digitální agentuře se o diagnostiku a realizaci vašeho projektu postarají ze všech hledisek. Je téměř nemožné, aby se na všechny složky, tzn. na grafiku, tvorbu obsahu, UX, webdesign, soulad wireframe a podobně dokázal specializovaně a podrobně zaměřit pouze jeden člověk. Každá disciplína je totiž natolik odborná a sama o sobě vyžaduje mnoho let praxe (a do jisté míry i talentu). Pokud vám někdo tvrdí opak, měli byste být obezřetní. Svěříte-li svůj web do rukou agentury, často se postará také o váš online marketing a pomůže vám vhodně zvolenou strategií se získáním nových klientů a udržením těch stávajících.