Ani v dnešní době bychom neměli podceňovat sílu vizitek. Trvanlivosti papíru se totiž žádné digitální nástroje nevyrovnají. Stačí dodržet pár zásad a i s levnými vizitkami budete pro vaše obchodní partnery zajímaví a perspektivní. Jde sice jen o malou část celkové komunikace, ale právě ta může při jednáních rozhodnout. Ať už pracujete v jakémkoli odvětví, investice do vizitek se vám určitě brzy vrátí.
Když je obsah víc než forma
Pokud budete chtít hodně muziky za málo peněz, asi vaše vizitky nebudou vypadat jako umělecké dílo, ale na druhou stranu čitelné kontakty jsou mnohdy důležitější. Podle statistik je právě nečitelná vizitka jedním z hlavních důvodů, proč vás potenciální klient nebo obchodní partner znovu nekontaktuje. A to by byla škoda času i investice.
Hmotnost a typ papíru
I když budete tisknout vizitky levně, neměly by být z toho nejlehčího papíru, doporučovaná váha jednoho kusu je minimálně 350 g. Taková vizitka se jen tak neztratí, nepřehne a nezničí, tím spíš pokud bude mít ještě povrchovou úpravu. Možná raději uberte na množství nebo barevných prvcích, ale do kvalitního papíru s vyšší gramáží se opravdu vyplatí investovat. Na XXL vizitce všechno lépe vynikne a navíc je i lépe zapamatovatelná. Zářivost jí dodá lesklá dekorační ochranná vrstva a díky parciálnímu UV laku se může dokonce třpytit. Elegantně matné nebo sametové vizitky vám pak zaručí speciální fólie.
Tvar a design
V tomto případě zhruba z 99 % záleží na oboru, ve kterém pracujete. Kreativci nebo dokonce umělci se můžou víc odvázat, ale manažeři, právníci či IT specialisté asi s vizitkou vizitkou ve tvaru čtverce nebo trojúhelníku nezabodují. Klasický tvar jim ušetří pěkných pár stovek a navíc s ním nejspíš u klienta zabodují. Pravidlo, že méně je více platí u většiny pracovních dokumentů a vizitky rozhodně nejsou výjimkou. Pokud už chcete vizitku něčím vylepšit, zkuste třeba zaoblené hrany nebo nějaký nenápadný grafický detail.
Kde vizitky tisknout?
Možná vás lákají levné samoobslužné tiskárny fotek nebo automaty na tisk, ale vizitky raději svěřte profesionálům. Přece jen by měly být na jiné úrovni než fotky z dovolené. Ani tiskárny, kde se na firemní dokumenty specializují, nemusí být drahé. Stačí si podle recenzí najít místo s ideálním poměrem ceny a kvality. Jen nepodceňujte kvalitu a techniku tisku. Určitě si nechcete za měsíc zase kupovat nové nebo zažívat trapné momenty při luštění vybledlého písma. Příliš výrazné barvy také nedoporučujeme, většinu potenciálních zákazníků spíše odradí a někdy nevypadají dobře na denním světe.
TIPY NA ZÁVĚR: Nenechávejte tisk vizitek na poslední chvíli, abyste pak nemuseli jít na důležitou akci bez nich nebo za jejich tisk zbytečně platili stovky korun navíc. Ušetřit můžete i na poštovném, porozhlédněte se v okolí firmy nebo si najdete e-shop, který má výdejny i ve vašem městě. Asi nemusíme připomínat, že je lepší nechat udělat vizitky najednou pro celou firmu nebo oddělení, ušetříte tak za dopravu a s největší pravděpodobností získáte i množstevní slevu.