Když jsme na internetu, prvoplánová reklama na nás útočí ze všech stran. Čistě prodejní bannery se tak částečně míjí účinkem. Proto komerční weby pracují s obsahovým marketingem během optimalizace čili SEO. Zlín, konkrétně místní podnikatelé tento trend rovněž zaznamenali. Využívají své firemní blogy k publikování zajímavých informací, které jejich zákazníky obohatí, aniž by jim vnucovaly jednotlivé produkty. Agresivní přístup “Kupuj, nebo zemři!” konzumenty dávno omrzel. Lidé více důvěřují firmám, které jim ponechávají nákupní volnost. Jak tedy uchopit obsahové SEO nejen ve Zlíně za ten správný konec si ukážeme v článku.
Jak nekomerční obsah podporuje SEO nejen ve Zlíně
Účelem obsahového marketingu je navázání dobrého vztahu s potenciálními klienty. Tím, že jim jako profesionálové ve svém oboru poskytujeme relevantní informace, získáváme důvěryhodné renomé. Pokud si upgradujeme prodejní web pomocí SEO cíleného na Zlín, případně na celou republiku, není problém současně využít i obsahový marketing. Ten významně přispívá k vysoké návštěvnosti stránek, čímž nám pochopitelně stoupá i obrat. Přitom se nejedná o tradiční prodejní texty. Jak by takový příspěvek měl vypadat a kam se hodí, si upřesníme v dalších odstavcích.
Hodnotný obsah, kterým SEO prodává produkty nepřímo
Texty zpracované podle zásad obsahového marketingu v rámci SEO pro Zlín představují ideální náplň blogu. Výborně se hodí též do recenzí, podcastů, e-booků či vzdělávacích videí. Tuto formu článků zužitkujeme rovněž na zájmových portálech, kde se pohybuje naše cílová skupina. Aby text čtenáře zaujal, nesmí “zavánět” reklamou. Místo ní nabízí lidem řešení nějakého jejich problému. Snaží se jim poradit a usnadnit orientaci v daném tématu. Pokud copywriter odvede kvalitní prací, je výsledkem čtivý, originální text, který člověka osloví natolik, že ho sám sdílí a doporučuje svým přátelům.
Postup při obsahovém marketingu
Pokud si na marketingové hrátky s tímto druhem obsahu troufáte během SEO sami, nejprve si náplň promyslete a rozfázujte. Vžijte se do situace vašich zákazníků a sepište si heslovitě jejich tradiční otázky, které vám pokládají třeba v kamenné prodejně nebo po telefonu. Tím získáte námět alespoň na deset článků dopředu. Pak si seřaďte publikování jednotlivých témat podle jejich sezónnosti. Jde o to, abyste odborné know-how poskytovali v momentě, kdy ho lidé nejvíc hledají a potřebují. Současně k jednotlivým článkům přiřaďte i vhodné publikační kanály. Řekněme, že pět článků využijete na firemním blogu a zkrácené avízo s odkazem přidáte na váš Facebook. Druhá polovina příspěvků se bude hodit na externí diskuzní fórum například o cyklistice, pokud prodáváte jízdní kola.
Copywriting jako součást SEO. Zlín prosadí profesionální textaři
Ne každý z nás je rozený marketingový spisovatel. Naštěstí existuje profese zvaná copywriting. Schopný textař vám vytvoří články přesně podle zadání a podkladů a nemusíte se s nimi trápit sami. Pokud optimalizaci webu pro vyhledávače – anglicky SEO – směrované na Zlín teprve poptáváte, vyhledejte specialisty, kteří vám zajistí veškeré služby na klíč. Řada SEO agentur má v týmu programátory, webové designéry, analytiky a pochopitelně i copywritery, pro které je obsahový marketing denním chlebem. Takto komplexní servis vás nevyjde dráž. Naopak si ušetříte starosti se zajišťováním dílčích prací.
Závěrem bychom ještě připojili poslední tip. Pokud hledáte způsob, jak stabilizovat vaše podnikání ve virtuální tržnici, vyberte si experty na regionální SEO pro Zlín nebo celorepublikovou optimalizaci, kteří ovládají celý segment internetového marketingu. Ti vám navrhnou celostní obchodní strategii kombinovanou též s PPC reklamou a propagací na sociálních sítích. Externě si můžete najmout prakticky koholi, protože on-line práce neomezuje geografická vzdálenost. Na vaše otázky jsme připraveni reagovat v komentářích, tak směle do toho.