V dnešní době moderních technologií mnozí hovoří o vizitkách jako o přežitku a pozůstatku časů minulých. Opak je však pravdou. I v současnosti totiž tvoří nedílnou součást každého podnikatele a sehrávají v propagaci svou nezastupitelnou roli.
Bohatá minulost
Vizitky fungují už více než 300 let a s největší pravděpodobností jen tak nevymizí. Jejich používání se datuje až do 17. století, a přestože měly do podoby, v jaké je známe dnes, hodně daleko, svůj účel už tehdy plnily na jedničku. Sloužily jako nepostradatelný nástroj prezentace urozených pánů. Nejdříve je totiž používali šlechtici, kteří se na nich chlubili svými tituly a hodnostmi. O něco později je pak převzali fotografové, kteří je vnímali jako upomínkové předměty s kontaktem.
Méně je více
Dnes vizitky představují důležitý komunikační nástroj, a to i přesto, že máme k dispozici chytré telefony a k internetu se můžeme připojit prakticky kdekoli. Malá papírová kartička rychle a přehledně sděluje to podstatné, tedy jméno a nezbytné kontaktní údaje, jako je telefon a e-mail. Nic víc dotyčný k tomu, aby se vám ozval, nepotřebuje. Nesnažte se proto na vizitku dostat všechno a zaplnit její prostor kvantem informací. V tomto případě totiž dvojnásob platí, že méně je více. Navštívenky nerozdávejte každému na potkání, nejsou žádným reklamním letákem, pečlivě si vybírejte, kdo o ně stojí a koho chcete pro spolupráci získat.
Prvním dojem v hlavní roli
Chcete-li, aby si vizitku a její obsah lidé zapamatovali, musíte věnovat pozornost jejímu designu. První dojem totiž sehrává důležitou roli, vsaďte proto na originalitu a odlište se. Jediné, s čím se experimentovat příliš nevyplácí, je rozměr vizitky. Aby se dala uložit do běžného vizitkáře a neskončila někde pomačkaná v kapse nebo v horším případě vyhozená v koši, držte se standardní velikosti 5 × 9 cm. Tisk vizitek svěřte odborníkům, v profesionálních tiskárnách vám je nejen vytisknou, ale také poradí s grafickým zpracováním. Vizitky vám tady navíc také nařežou, což by byla v domácích podmínkách práce nejen pořádně „piplavá“, ale také nevděčná. Nemluvě o tom, že požadovaného dokonalého výsledku byste stejně nedosáhli. Tak udělejte ten nejlepší dojem!