Marketing není jen o faktech a informacích týkajících se produktů a služeb, ačkoli i ty jsou důležité. Ale není to ani zdaleka vše – s potenciálními zákazníky si musíte vybudovat také emocionální spojení. Marketéři by se proto o příběhy měli zajímat. Proč je tomu tak?
Příběhy vytvářejí spojení
Vyprávění příběhů umožňuje marketérům vytvořit si s publikem a potenciálním zákazníkem hlubší emoční spojení. Příběhy byly využívány odjakživa. Už naši předkové v jeskyních pomocí příběhů komunikovali, vzdělávali se a sdíleli své zážitky.
Příběhy a emoce lze pozorovat i v reklamních kampaních. Například Subaru komunikuje lásku. Reklama oslovuje rodiče pečující o své děti či domácí mazlíčky. Díky dané tématice si Subaru buduje svou značku a lidé si s ní propojí danou emoci.
Příběhy nás učí
Příběhy mají moc naučit nás toho mnohem víc o světě, ve kterém žijeme. Příběhy jsou originální, prodávají nám znalosti a význam. Lidé se totiž učí převážně z vlastních zkušeností. A ty následně sdílejí s jinými lidmi prostřednictvím příběhů. Proto jsou příběhy silným nástrojem každého marketéra.
Dokonalost spočívá v detailu
Možná si říkáte, že ideální je vymyslet co nejobecnější příběh, se kterým se ztotožní co nejvíce potenciálních zákazníků. Opak je ale pravdou. Protože dokonalost ve skutečnosti stojí na detailech.
Můžete říci: „Na online seznamce bylo těžké najít někoho normálního.“
Nebo: „Každé rande, které jsem absolvovala, bylo doslova a do písmene katastrofální. Jeden z chlapů neustále hovořil o bývalé partnerce, další žil v domě s rodiči a ten poslední, ten se snad tři dny neosprchoval.“
Přestože je méně pravděpodobné, že lidé, na které příběh cílíte, zažili přesně tyto specifické detaily, přesto v nich dokážete vyvolat mnohem silnější emoci a dokáží se s vaší situací ztotožnit mnohem víc.
Na slovech tedy záleží. A každý dobrý marketér musí vědět, že čím je příběh osobnější, tím více zapůsobí na cílové publikum.
Hledáte způsob, jak říci příběh svým zákazníkům a přizpůsobit tomu tvorbu vašich webových stránek? Obraťte se na marketingovou agenturu, která vám ve vašem obsahovém marketingu pomůže.