Monitoring cen: důležitá součást konkurenčního boje

monitoring cen

Pokud jste rozjeli podnikání na internetu, vlastníte e-shop a nevíte jak získat převahu nad konkurencí, začněte přemýšlet tak, jako byste klienti byly vy sami. Produkt již máte vybraný a možná i vyzkoušený. Nyní už jen hledáte e-shop, který vám ho nabídne za nejlepších podmínek. V dnešní době se dá tento nákupní proces aplikovat téměř na každého kupujícího. Služba monitoring cen je tu právě od toho, aby pomohla firmám nasadit takové ceny, které kupující před ostatními upřednostní.

Jak monitoring cen funguje

Základ fungování je v podstatě velmi jednoduchý. Je potřeba vyhledat e-shopy nabízející stejné nebo podobné zboží, které máte v nabídce i vy, zjistit jejich ceny a dodací podmínky. Na základě těchto a případně dalších informací poté snadno stanovíte tu nejlepší cenu produktů ve svém e-shopu.

Teď si však představte, že byste monitoring cen dělali vy. Kolik času byste nad tím strávili? Pravděpodobně byste neměli čas na nic jiného. Můžete si najmout specialistu, který by se monitoringu cen věnoval 8 hodin denně. V dnešní době je však tento přístup poněkud zastaralý. Na všechno existují firmy a služba monitoring cen není výjimkou.

Jaké informace můžete získat

Pokud se o monitoring cen vašich konkurentů bude starat specializovaná firma, jako je například Karsa monitor, dostanou se k vám ve velmi rychlé době informace k nezaplacení. Na nich budete moci teprve postavit úspěšnou cenovou strategii.

Získáte přehled o tom, jaké ceny mají prodejci vašeho zboží, kdo z nich je snížil, o kolik a kdy. O své konkurenci budete díky monitoringu cen informováni v oblasti jejich cenového chování. Každý den budete dostávat aktuální reporty s cenami v přehledných excelovských tabulkách. Vývoj konkurenčních cen bude zaznamenáván do grafů, které se dostanou rovnou do rukou vašich product manažerů.

Mít konkurenční výhodu na trhu je jeden z důležitých schodů, které vedou vzhůru k úspěšnému podnikání.