Rok 2020 a s ním nedílně spojený fenomén s označením Covid19 významný, způsobem zasáhl do nákupních návyků většiny populace a rapidně zvýšil tržby e-shopů a zájem o firmy v pokročilé fázi online prezentace.
Ve virtuální sféře už dnes nakoupíte skutečně cokoli, a tak není divu, že spousta firem volá po urychlené digitalizaci. S tímto faktem je spojen také zájem o moderní a dynamické nástroje digitálního marketingu, mezi něž patří třeba sociální sítě.
Tohoto faktu je si očividně vědom i YouTube, který je s dvěma miliardami přístupů měsíčně největší světovou platformou určenou ke sdílení video a audio souborů. Donedávna na Youtube zcela dominovaly video reklamy, které cílí především na uživatele sledující na svém mobilním zařízení video.
Nezanedbatelná část uživatelů YouTube však služby tohoto giganta využívá primárně k poslechu hudby, podcastů, rozhovorů a dalších zvukových souborů. Není proto velkým překvapením, že se sales reprezentanti společnosti rozhodli pro spuštění beta verze tzv. audio reklam, v níž vidí velkou budoucnost.
Audio reklamy, jak už název napovídá, kladou důraz na zvukovou složku a vizuálně se omezují na jednu fotografii či jednoduchou animaci, čímž se přibližují charakteru reklamy v rádiu. Podle zatím velmi omezených analýz 75 % audio reklam zveřejněných na YouTube přispělo ke zvýšení povědomí o značce a zájmu o ni. Ve světle těchto výsledků se audio reklama jeví jako nástroj, se kterým by online marketing měl do budoucna rozhodně počítat.
Velkou výhodou audio reklam jsou velmi nízké pořizovací náklady, které jsou v porovnání s video PPC reklamami nesrovnatelně nižší a jako takové by online marketingovým agenturám rozhodně neměly uniknout. Každý marketér zodpovědný za volbu správné strategie by však měl být velmi obezřetný a k využití audio reklamy na úkor často účinnějších PPC strategií přistupovat až po důsledné analýze cílové skupiny, která se u některých produktů nebo značek nemusí s uživateli audio obsahu YouTube a dalších platforem podobného charakteru téměř nebo vůbec krýt.