Kde jsou ty doby, kdy každý obchod nebo supermarket nabízel k nákupu igelitovou tašku zdarma. Bylo to pohodlné, ale svádělo to často k tomu, že se těmito taškami plýtvalo. A protože zeměkoule není nafukovací, bylo nutné začít umělou hmotu omezovat. Lidé si postupně zvykli na to, že nyní s sebou nosí na nákup raději tašky látkové, protože jim vesměs není jedno ekologická stránka nakupování. Přesto plastové tašky neztratily svůj význam. Jak je to možné?
Raději igelitku, nebo látkovou tašku při nákupu v obchodech?
Moderní mladé rodiny často i ovoce a zeleninu si v obchodech balí do látkových pytlíků, které však běžně k mání nejsou. Je nutné si je doma ušít nebo nakoupit ve specializovaném obchodě. Stále ale zůstává možnost si při nákupu vložit jídlo do igelitového pytlíku nebo tašky. Kdo je šikovný, doma pro ně najde ještě uplatnění, nebo je ekologicky likviduje při třídění odpadu.
Ekologické balicí folie
Pro výrobu ekologických typů tašek se používá biodegradabilní balicí folie. Znamená to, že jsou kompostovatelné, tudíž ekologické. Obvykle se vyrábějí z granulátu z plně obnovitelných zdrojů, jako je kukuřice, brambory nebo soja. Jejich největší předností je nulová zátěž pro životní prostředí. Co si budeme povídat, umělá hmota se v přírodě rozloží až za stovky let. Kompostovatelné materiály se rozloží na biomasu, vodu a CO2, což přírodě nijak neškodí.
Líbivé reklamní tašky
Jak jsme říkali úvodem, i plastové tašky mají v současné době stále uplatnění, a to v podobě reklamní tašky, jež je nositelem nějaké informace o produktu, firmě a podobně. Bývají často součástí nejrůznějších promoakcí, kde pomáhají budovat povědomí o značce. Taková reklamní taška najde i v domácnosti uplatnění, lze ji vzít s sebou na nákup, doma do ní něco zabalit. Její výhoda je jasná, díky použitému materiálu se do ní nedostane vlhko.