Založili jste novou firmu a začali se věnovat podnikání v oboru, který vás zajímá a baví? V tom případě budete potřebovat i vlastní logo. Víte, jak jej navrhnout, zvolit správný vzhled, barvy a celkový styl vašeho loga? Inspirujte se a vytvořte originální návrh, který lidem o vás řekne víc.
1) Iniciály firmy nebo vašeho jména
Velmi často bývá firma pojmenována pomocí prvních písmen z vašeho jména a příjmení. Často je pak vytvářeno logo právě s těmito iniciály. Vyberte si líbivý font, který je nejen moderní vzhledem, ale také dobře čitelný. To oceníte také při tisku vizitek, případně jiných reklamních tiskovin, které vám pomohou v podnikání. Kombinujte název firmy se svým jménem a nechte vzniknout logo, které bude vystihovat právě vás.
2) Styl vašeho loga
Je důležité rozhodnout se, jaký bude styl loga. Zda se bude jednat o jednoduchou kresbu, malbu, případně jen písmo a k tomu nějaká symbolika. Ideální je pokud se člověk podívá na logo a ihned si jej spojí s činností, kterou vykonáváte, případně s názvem vaší firmy. Pro mnohé lidi je tak logo i mnemotechnická pomůcka, připomínající samotný název.
3) Vzhled loga
Co se týká vzhledu, tak si opět vybíráte z nesčetného množství různých stylů a designů, které se hodí pro vaše podnikání. Zajímat se můžete i o symboliku, případně se inspirovat obrázky a kliparty toho, s čím pracujete. Logo květinářství tak mohou být květiny, nůžky se hodí pro kadeřnictví, obrázek auta pro autodílnu a podobně.
4) Kde logo použijete
Své logo použijete na webových stránkách, facebookové prezentaci, ale také při zmíněném tisku vizitek. Logo se hodí i na další tiskoviny, kam patří například tisk letáků, tisk plakátů a další. Už při navrhování loga myslete na to, aby nebylo příliš složité a aby se dalo jednoduše použít na veškerých reklamních předmětech. Nezapomeňte také na velkoplošný tisk, případně reklamní tisk na automobily nebo třeba pracovní oblečení.
5) Co by mělo lidem říct
Logo by mělo mít kromě designu i příběh. Okolí by mělo sdělit, v čem podnikáte a přiblížit vaše jméno nebo alespoň název firmy. Podle loga a jeho barev si lidé dokážou spojit i jednotlivé činnosti. Myslete i na to, že vzhled loga by měl korespondovat s celkovým vzhledem vašeho webu. Ideální návrh loga je takový, který ctí i vaše firemní barvy.