Základní prvky firemní identity

grafický design

Pokud byste hledali hnací motor úspěšného podnikání, potom je to právě silná firemní identita. Ukázkovým příkladem jsou značky Apple, BMW a Coca-Cola, které spojily jednotlivé designové prvky, a tím vytvořily silnou a dobře zapamatovatelnou identitu. V následujících řádcích vám prozradíme, na co byste neměli zapomenout.

V první řadě je nezbytné vědět, co je to vůbec firemní identita. V podstatě se jedná o vizuální vnímání celé organizace a zahrnuje kromě jiného i grafický design. Důležité je, aby jednotlivé prvky reprezentovaly celkovou tvář podniku – od firemního loga přes písmo, slogan a obrázky až po barevné odstíny. Firemní identita se projevuje i ve fyzické podobě, tedy v tiskovinách, na obalech, uniformách, zboží, ale i v brožurách a online kampaních.

Co obnáší firemní identita?

Corporate identity zahrnuje hned čtyři základní pilíře, a to tvorbu a redesign loga, písmo, obrázky a pokyny pro styl. Logo je nejzřetelnější grafický prvek firemní identity. Už jen samotným logem by vás měla veřejnost identifikovat. Pro Apple je třeba charakteristické nakousnuté jablko, pro Google barevný slovní nápis a pro Twitter modrý pták. Logo se používá na všech dalších podkladech – používá se při tvorbě vizitek i tvorbě internetových stránek.

Dalším klíčovým prvkem firemní identity je typografie. Styl, tvar, velikost i rozestupy psaného slova vám mohou říct strašně moc. Písmo může působit vlídně a přátelsky, elegantně a luxusně, ba i odvážně a autoritativně. S typografickým stylem potom pracuje i obalový design, je důležitý také pro webdesign a velkoplošný tisk Ostrava.

Stejně jako slova, tak i obrázky mají určitou moc, protože reprezentují společnost prostřednictvím konzistentního dojmu, který fotografie a ilustrace mají.

Pokyny pro styl, které je nezbytné dodržovat

Každá reklamní agentura, která se postará o vytvoření vaší firemní identity, by vám měla poskytnout i pokyny, jak jednotlivé věci používat. Jedná se o takzvaný manuál firemní identity, v němž je uvedeno, jak a kdy se používají různé vizuální prostředky.

Sdílet článek