Tipy, jak se zbavit jarní únavy

běžecký pás

Jarní únava dokáže nepříjemně potrápit, hlavně pokud máte plno práce doma, na zahradě i v zaměstnání. Aby se vám tento rok vyhnula, a vy jste si mohli naplno užívat první sluneční paprsky, tak se jí zkuste letos vyhnout. Podívejte se, jak na to.

Změňte svou stravu

Strava je minimálně polovina úspěchu, jak se zbavit jarní únavy a také podpořit svou imunitu. Pokud budete jíst tučná, smažená a sladká jídla, tak se budete cítit ještě víc unavení. Vaše tělo bude věnovat veškerou energii na to, aby strávilo takto těžká jídla, a vy budete mít problém dělat pak cokoliv jiného. Zkuste jídelníček odlehčit, přidat víc zeleniny, čerstvých surovin, libového masa a potravin bohatých na bílkoviny.

Doplňte vitamíny

Je potřeba doplnit také minerály a vitamíny. Zaměřte se hlavně na doplnění vitamínu D, který nám nejvíc v zimě chybí a brání zmíněné jarní únavě. Doplníte ho například slunečními paprsky, proto se nebojte vyjít ven na procházku a užít si příjemné jarní oteplení.

Vitamín D najdete také v rybách. Nejvíce ho obsahuje losos, poté sardinky, ale také tuňák v konzervě a například i ústřice a krevety. Pro doplnění tohoto vitamínu můžete zvýšit i konzumaci vaječných žloutků, hub a také ovesných vloček.

Zajděte si na masáž

Nebojte si najít čas na to, abyste se rozmazlili. Zajděte si na masáž, dopřejte si wellness pobyt a odpočiňte si, načerpejte novou energii. Někdy je potřeba zastavit se, zjistit, proč se únava dostavila a jestli to není i tím, že si opravdu nabíráte moc práce a přetahujete se. V takovém případě je nejlepší relaxace a zasloužený oddych.

Pravidelně cvičte

Pokud chcete získat víc energie, mít lepší náladu a ještě navíc udělat i něco pro své zdraví, tak začněte pravidelně cvičit. Pořiďte si domů běžecký pás a denně si dopřejte alespoň půl hodiny běhu. Na začátku klidně choďte, a po nějaké době chůzi zrychlujte až k samotnému běhu.

Cvičte i venku

Kromě domácího cvičení na strojích nebo třeba pravidelné jízdě na rotopedu, se nebraňte i cvičení venku. Vyzkoušejte míčové hry, zkuste cvičení na workoutovém hřišti nebo si pořiďte závěsný TRX systém, který se hodí na hřiště, na zahradu, ale klidně i na cvičení v lese.

Sdílet článek