Nad tím, co dokáže umělá inteligence, zůstává rozum stát. To, že bude diagnostikovat choroby, pomáhat s parkováním, nebo odpovídat na e-maily, by před pár lety tipoval málokdo. Dnes je to běžná součást našich životů. Používají ji soukromé osoby i firmy, třeba AAA Auto.
AURES Holdings, pod nějž AAA Auto spolu s Mototechnou, Autodiskontem a Driveramou spadá, právě umělá inteligence zvyšuje roční obrat. AI tu píše inzeráty, vykupuje auta, naceňuje je i prodává. A umí to na výbornou, jak tvrdí spolugenerální ředitel společnosti a specialista na digitalizaci, inovace a IT Petr Vaněček.
Stamilionové investice
Není se ani čemu divit. Společnost totiž už před deseti lety do technologií investovala stovky milionů korun, tedy v době, kdy byla AI ještě v plenkách a u konkurenčních firem mimo střed zájmu. „Tehdy s touto myšlenkou přišel širší management a někdo by si možná mohl myslet, že se zbláznili. Konkurence stavěla domy a investovala do fyzické infrastruktury, zatímco v AAA Auto nabrali tým datových analytiků, začali se věnovat datům a technologiím. Vyplatilo se, dnes je spousta řešení umělé inteligence plně v provozu a na dalších se pilně pracuje,“ řekl spoluředitel Petr Vaněček pro server ceskenoviny.cz. „Zaměstnanci se ale nemusí bát. Technologie je nemají nahradit, mají s nimi spolupracovat a usnadňovat jim práci,“ nezapomněl dodat.
Generativní AI
Poslední rok se firma věnuje především generativní umělé inteligence. Firemní software podle Petra Vaněčka téměř nonstop sleduje a vyhodnocuje trh. „To není v lidských silách,“ pokračoval Petr Vaněček pro zpravodajský server iDnes.cz. Chytrá technologie tak určuje, kde je které auto vhodné vykoupit a kde následně prodat. AI ale má své místo i v tamním call centru, kde fundovaně odpovídá na textové dotazy zákazníků. A brzy s nimi bude komunikovat i prostřednictvím vygenerovaného hlasu. Jak je vidět, v AAA šlapou do AI opravdu razantně, za což si zaslouží potlesk a prst nahoru. Ostatní firmy se od nich mají co učit.