Reklamní předměty se využívají jako nástroj firemní propagace už desítky let – jedny z prvních vznikly dokonce už v roce 1789 v rámci volební kampaně George Washingtona. S příchodem moderních technologií, internetu a sociálních sítí se však na jejich sílu trochu zapomnělo a marketéři reklamní předměty začali podceňovat. Efektivními marketingovými nástroji však mohou být i v dnešní době. Přečtěte si několik zajímavých faktů, které dokazují, že propagační předměty jsou v některých případech účinnější než reklama v televizi, v rádiu či na internetu.
- Osm z deseti spotřebitelů vlastní mezi 1 až 10 propagačními předměty. 53 % z nich je využívá minimálně jednou týdně.
- Výzkum PPAI (Mezinárodní Asociace Propagačních Předmětů) z roku 2017 dokazuje, že přibližně 18 % spotřebitelů, kteří si reklamní předmět ponechají, pak produkt vlastní déle než 11 let, což zní až neuvěřitelně!
- Pouze jeden z pěti lidí vyhodí propagační předmět, který se mu nehodí. Zbytek raději pošle nevhodný dárek dál někomu ze svých příbuzných nebo známých.
- Reklamní předměty jsou tedy odmítnuty nebo vyhozeny cca z 20 %, což je ve srovnání s jinými typy propagace úspěch. Videoreklamu přeskakuje asi 68 % uživatelů internetu, reklamu v TV přepne 66 % diváků a bannery na internetu zavírá přibližně 57 % uživatelů.
- Jedním z nejoblíbenějších reklamních předmětů je tričko s potiskem. První značka, která ho začala využívat, byla Coca Cola. Typické červené tričko s logem si spotřebitelé zamilovali už v 80. letech.
- Osm z deseti spotřebitelů dostává reklamní předměty rádo. Ženy nejpravděpodobněji potěší tašky s potiskem nebo psací potřeby, muži zase nejvíce využijí textil – konkrétně košile a čepice.
- Reklamní předměty dělají dobrý dojem. Podle průzkumů PPAI si 79 % spotřebitelů vyhledá více informací o společnosti, od které dostalo nějakou pozornost.
- Přidáte-li do marketingového mixu propagační produkty, účinnost ostatních médií se může zvýšit až o 44 %.
- První veletrh propagačních produktů se konal v roce 1914 a bylo zde 32 vystavovatelů.
- Reklamní tašky byly v roce 2017 vyhodnoceny jako propagační předmět, který dokáže přitáhnout nejvíce pozornosti.