Kolik ideálně investovat do marketingu?

Internetový marketing je položkou na seznamu výdajů každé společnosti. Je důvodem rychlejšího růstu i zdrojem potenciálních zákazníků. Řada zejména začínajících firem nebo podnikatelů působících na volné noze se však ptá, jakou částku je v nejlepším případě vhodné do marketingu investovat? Mluvíme přece jenom o obsáhlé disciplíně, ovšem na počátku podnikání nemusí být volné finanční prostředky tak velké. 

Stačit bude i 10 tisíc

Rozpočet na internetový marketing může být různorodý a vždycky se odvíjí od aktuální finanční situace dané společnosti. Myslet si, že se do popředí dostanete pouze tím, že si zaplatíte reklamu za půl milionu, je však mylné. Postačí vám i deseti tisíc, někdy dokonce i méně (záleží na tom, jakou cestou internetového marketingu se chcete dát). 

Rozpočet hodně určujte, jaké marketingové kanály se mohou využít, aby byla účinnost maximální efektivní. Často první krokem jsou PPC reklamy, tedy proklikové (pay per click) reklamní kampaně na Google.cz nebo Seznam.cz, protože se mohou rychle spustit a dobře měřit.

V nejlepším případě je dobré oslovit specialisty na internetový marketing, kteří s připraveným rozpočtem umí manipulovat a nakládat tak, aby z něj získali naprosté maximum. Zatímco když se do vlastní propagace pustí laici, kteří nerozumí ani reklamě, ani internetu, rázem se peníze vyhazují z okna, aniž by došlo k požadovaným výsledkům.

Stanovte si marketingový rozpočet

I rozpočet je dobré stanovovat společně s profesionály, protože právě ti vědí, jak by takový rozpočet měl vypadat, co by měl obsahovat, co je třeba v rámci něj zohlednit. Obvykle se musí počítat s náklady vynaloženými do strategie a analýz, což budou pomyslné odrazové můstky. Nesmíme opomenout náklady na média (čili mluvíme o financích, které se investují do reklamního prostoru). A započítat se samozřejmě musí i další práce, jako jsou grafické nebo textařské práce. Reklama musí na první pohled zaujmout, a to jak svým vzhledem, tak texty. Právě to jsou dva faktory, které se velkou měrou podílí na úspěšných prodejích či na úspěšné propagaci jako takové.