Kdo není na sociálních sítích, jakoby ani neexistoval. A ono to platí i o značkách. I proto je dnes každá značka přítomna alespoň na jedné relevantní sociální síti. Mezi nejnavštěvovanější platformy patří v České republice Facebook a Instagram. Pokud na nich máte účet i vy, poradíme vám, jak z nich vytěžíte maximum.
Sociální sítě jsou prezentací značky
Stejně, jako vaše webová stránka, i profily na sociálních sítích působí reprezentativně. Mají moc přilákat, ale také odradit potenciální zákazníky. Věnujte jim proto dostatečnou pozornost. Začněte profesionální úvodní fotkou, na které můžete komunikovat myšlenku značky. Vytvořte si jasně viditelnou profilovou fotku, vyplňte důležité informace, které by mohly zákazníka zajímat. Na Instagramu nezapomeňte ani na BIO popis, který by měl být kreativní, krátký a výstižný. Stejně dbejte na příspěvky, které na profilech sdílíte. Dodržujte formáty, jednotný vizuál a doprovodné texty pište tak, aby podaly informaci, ale zároveň působily přátelsky a nenuceně.
Postujte pravidelně
Nejen algoritmus na Facebooku a Instagramu ocení, pokud budete přidávat příspěvky pravidelně, ocení to i vaši fanoušci. Vyhraďte si čas na tvorbu obsahu na sociální sítě. Při každé vhodné příležitosti vytáhněte smartphone a udělejte pár fotek produktů, kolegů, nebo události. Nikdy totiž nevíte, kdy se budou hodit.
Příspěvky vždy propagujte
Organický dosah je na Facebooku i Instagramu velmi nízký, proto příspěvky podpořte nějakou tou korunou a propagujte je, aby je viděla vaše cílová skupina. Jinak by vaše snaha a tvorba přišla vniveč.
Formáty a typy příspěvků
Buďte kreativní. Postujte fotky ze zákulisí firmy, produktové fotky, příběhy zákazníků, tipy, jak použít produkt, blogové články, case studies, ankety nebo zábavná videa. Sdílejte obsah, který souvisí s vaší značkou a vyzvedne ji na nový level. Využijte při tom všechny formáty jako carusely, fotky, videa, stories, Reels nebo IGTV.
Využijte reklamu na Facebooku
Reklama na Facebooku je různorodá a pomůže vám sledovat vaše cíle. Prostřednictvím kampaní budete schopni oslovit širokou skupinu lidí. Navíc kampaně můžete optimalizovat, tedy nastavit například na nákup produktů, získání leadů nebo zvyšování návštěvnosti. Pro e-shopy je skvělou funkcí dynamický remarketing, kampaň, která umožňuje retargetovat lidi, kteří zhlédli produkty nebo přidali zboží do košíku.
V případě, že si nevíte rady, jak řešit marketing na sociálních sítích, obraťte se na profesionály, digitální agenturu. Reklamní agentura se zkušenostmi vám pomůže nastavit vhodnou marketingovou strategii a vytěžit ze sociálních sítí maximum.