4 tipy, které nakopnou váš metabolismus

sypaný čaj

Za pomalým metabolismem stojí celá řada faktorů. Některé z nich jako třeba genetické předpoklady sice ovlivnit nemůžete, ale stále je tady celá řada těch, které změnit lze. Inspirujte se našimi tipy a pomozte si k lepší postavě.

Nezapomínejte na snídani

Základní jídlo dne představuje zdravá a nutričně vyvážená snídaně, proto na ni nezapomínejte. Pokud ji vynecháváte, váš metabolismus se zpomaluje, tělo se totiž přepne do úspornějšího režimu a začne ukládat tuk. Najezte se nejpozději hodinu po tom, co vylezete z postele. Dopřejte si hlavně kvalitní bílkoviny, které vás zasytí na delší dobu. Dobrou volbou bude řecký jogurt nebo tvaroh.

Jezte pravidelně

Pravidelnost ve stravě sehrává klíčový faktor, díky němu bude váš metabolismus pořád pracovat. Jezte tedy několik menších porcí v pravidelných intervalech a žádná jídla nepřeskakujte. Budete-li hladovět, podepíše se to na vaší únavě. Chybějící energii pak budete doplňovat nezdravými jídly a sladkostmi. To vaší linii neprospěje a ve finále se vaše únava ještě prohloubí, protože váš žaludek zatížíte trávením takovýchto jídel.

Vychutnejte si kávu

Kofein poskytuje vzpruhu našemu organismu. Rychlým a snadným řešením je proto šálek kvalitní zrnkové kávy, vychutnejte si ji dopoledne, nejlépe kolem desáté hodiny a další pak odpoledne, okolo druhé. Váš metabolismus udrží v chodu a nedovolí mu zahálet. Pokud je na vás moc silná, pak ji můžete vyměnit za černý čaj, ve kterém se kofein nachází také. Před „pytlíkovými“ variantami upřednostňujte sypaný čaj, který se obvykle pyšní vyšší kvalitou, pestřejší škálou druhů a velmi originálními a netradičními příchutěmi. Mějte však na paměti, že všechny tyto nápoje odvodňují, proto musíte pít o to více vody, abyste předešli dehydrataci.

Rozpohybujte se

Nenechte vaše tělo zlenivět. Právě pohyb totiž urychluje metabolismus a spaluje kalorie. Najděte si aktivitu, která vás bude bavit, a pravidelně se jí věnujte. Nemusíte se zrovna mučit v posilovně, postačí i každodenní krátká svižná procházka. Při cvičení a pohybu obecně se navíc zvyšuje hladina endorfinů, tedy hormonů štěstí, které pozitivně ovlivňují naši energii i náladu. Prospějete tak nejen vašemu tělu, ale i mysli!

Sdílet článek