2 cesty, jak posunout firmu: Cloud a CRM systém

CRM systém

Digitalizaci by se neměla bránit žádná firma. Na digitální nástroje je třeba dívat se jako na příležitost. Pomohou automatizovat procesy, plně využít dostupná data a také uspořit náklady. Jen se jich nesmíte bát.

Kdo chce, aby jeho firma rostla, nesmí se bát inovací. Pokud totiž chcete dokázat něco, co jste ještě nikdy nedokázali, musíte udělat něco, co jste ještě nikdy nedělali. Jaké moderní nástroje mohou firmě pomoci růst?

CRM systém pro lepší komunikaci se zákazníky

Ke zvýšení konverzí v digitálním světě i vylepšení vztahů se stávajícími zákazníky je vynikajícím nástrojem CRM systém. Na jednom místě, v jednom systému, máte uchované veškeré informace o marketingových kampaních a výdajích, ale také zákaznících. Dobrý CRM systém umí taktéž vytvářet analýzy a reporty.

V ČR se jako CRM systémy používají především Sugar CRM, Salesofrce, Microsoft Dynamics 365 a Pipedrive.

Naučte se využívat cloud

Stále ještě uchováváte dokumenty v jednotlivých počítačích? A co budete dělat, až se ten daný konkrétní počítač rozbije? Důležité faktury a data z něj nikdy nedostanete. Lepší je uchovávat data na firemním serveru, jenže takový server spolkne spoustu peněz za provoz. Proto dnes většina firem upřednostňuje cloud. V cloudu mohou uchovávat dokumenty, ale taktéž provozovat aplikace.

V cloudových řešeních máte celou řadu možností. Lze se spolehnout na některé veřejně využívané služby, jako jsou Google Drive, Dropbox nebo OneDrive, existují však i privátní firmy nabízející cloudová řešení.

Nezapomeňte na GDPR

Jak u CRM systému, tak u ukládání dat do cloudu byste si měli ohlídat, zda splňujete všechny požadavky GDPR. Respektive ne vy, nýbrž váš DPO GDPR pověřenec. Ideální samozřejmě je, když víte, že GDPR hlídá i poskytovatel CRM systému a cloudových služeb. Ověřte si to a neváhejte se poskytovatele zeptat.

Sdílet článek